Indrejse fra udland

Hvis du har boet i udlandet og skal flytte til Næstved Kommune, skal du anmelde indrejse.

Vi opfordrer dig til at anmelde indrejse på selvbetjeningsløsningen til højre, før din personlige henvendelse i Borgerservice, hvilket gør din ekspedition af indrejsen hurtigere.

Selvbetjeningsløsningen kræver ikke anvendelse af NemID.

Danske statsborgere

 

Danske statsborgere, (med dansk cpr.nummer) der flytter til Næstved Kommune fra udlandet, skal henvende sig personligt i Næstved Bibliotek og Borgerservice. 

Hvilke dokumenter skal du medbringe

  • Pas
  • Evt. lejekontrakt

Indrejser du fra et andet nordisk land, skal du altid medbringe

  • dokumentation for personnummer i fraflytningslandet
 

Øvrige statsborgere

Fra 1. februar 2015 har Næstved Kommune indgået et samarbejde med Københavns Kommune for borgere, der skal indrejse fra udlandet til Danmark.

Det betyder, at når du skal indrejse fra udlandet og bo i Næstved Kommune, kan du rette personlig henvendelse til International House Copenhagen.

I International House Copenhagen kan du i én arbejdsgang få udstedt CPR-nummer, få registreret din adresse samt bestille et sundhedskort.

For EU-borgere er der desuden mulighed for samtidigt at få udstedt arbejds- og opholdstilladelse (registreringsbevis) samt skattekort.

Hvor finder du International House Copenhagen

International House Copenhagen har adresse i Gyldenløvesgade 11, 1600 København V.

Åbningstider i International House Copenhagen

International House Copenhagen har åbent mandag til onsdag fra kl. 10.00 - 15.00, torsdag fra kl. 11.00 - 15.00 og fredag fra kl. 10.00 - 14.00.

Anmeldelse af indrejse på Borgerservice i Næstved Kommune

Du kan også melde indrejse i Borgerservice i Næstved Kommune. Du skal bestille tid til anmeldelse af indrejse.
Bestil tid her

Sagsbehandlingstiden, når du anmelder indrejse i Borgerservice, er på op til 14 dage fra anmeldelsen er modtaget.

Hvilke dokumenter skal du medbringe

Når du møder personligt i International House Copenhagen eller i Borgerservice, skal du huske at medbringe al nødvendig dokumentation i forbindelse med din indrejse.

Alle skal medbringe

  • legitimation - Pas eller Id-kort
  • lejekontrakt og flytter du ind på en adresse, hvor der i forvejen bor en, skal du have en underskrevet erklæring fra denne på at du bor der

Hvad du i øvrigt skal medbringe af dokumentation afhænger af hvilket land du indrejser fra samt hvilket statsborgerskab du har.

Indrejser du fra et andet nordisk land skal du altid medbringe

  • dokumentation for personnummer i fraflytningslandet

Statsborgere fra EU-lande skal desuden medbringe

  • ansættelseskontrakt

Statsborgere fra øvrige lande skal desuden medbringe

  • opholdstilladelse fra Udlændingeservice

Du kan kun blive registreret i Næstved Kommune, hvis

  •  du har en bolig eller et fast opholdssted
  •  dit ophold i Danmark har en varighed på over 3 måneder
 

Information International House

Link til International House

 

 

Kontakt

Team Folkeregister - BorgerService
Telefon: 5588 4000

Selvbetjening

Sidst opdateret den 16. marts 2017