Formålet med frivillighedspolitikken er at understøtte den frivillige og ulønnede indsats, som ydes på social- og sundhedsområdet.
Hvordan:
Ledelsen skal i deres arbejde med at udvikle service, kvalitet og effektivitet lytte til de erfaringer, som de frivillige organisationer har opsamlet som bruger af de kommunale ydelser.
Ledelsen skal gå foran i udbygningen af samarbejdet mellem sagsbehandlere og relevante frivillige sociale foreninger. Det kan ske ved afholdelse af fællesmøder, hvor der sker en gensidig orientering om foreningens og kommunens tilbud, muligheder, vilkår og begrænsninger. Det er et godt udgangspunkt til at få etableret et frugtbart samarbejde
Ledelsen kan inddrage de frivillige organisationer i videns tilførsel i form af repræsentanter fra de frivillige organisationer som oplægsholdere på kurser og temadage.
Ved planer om nye tiltag, udvikling af det bestående, skal ledelserne involvere relevante foreninger så tidligt som muligt, med henblik på information, dialog, respons og kvalitetssikring.
Indtast din e-mail for at abonnere på siden "Frivillighedspolitik" med tilhørende undersider. Når der sker ændringer på disse sider, vil du få besked via mail.