NemID

Du kan bestille NemID på nettet, hvis du har gyldigt dansk pas eller kørekort. Hvis du skal bruge NemID med det samme, kan du få det på Næstved Bibliotek og Borgerservice samt bibliotekerne Fensmark, Fuglebjerg, Korskilde og Glumsø. Her kan du bl.a. få oprettet NemID, få nyt nøglekort og ny adgangskode, hvis du har glemt den. Du skal have legitimation med.

31. jan 2020

Indhold

    Billede af NemID nøgleapp

    Få hjælp til NemID

    I Infocenteret på Næstved Bibliotek og Borgerservice og på bibliotekerne Fensmark, Fuglebjerg, Glumsø og Korskilde, kan du få hjælp til at få NemID, få nyt nøglekort, ændre adgangskode mm.

    Du behøver ikke at bestille tid til hjælp til NemID på Næstved Bibliotek, samt bibliotekerne Fensmark, Fuglebjerg og Glumsø.

    Se åbningstiderne for bibliotekerne her.

    Ønsker du hjælp til NemID på Korskilde Bibliotek skal du bestille tid.

    For at vi kan hjælpe dig, skal du møde personligt op.

    Du skal

    Du skal også svare på kontrolspørgsmål, eller have en person med, som kan vidne for dig. Denne person skal have legitimation og NemID med.

    Hvis du kun har boet i Danmark i få år, anbefaler vi, at du tager en person med, som kan vidne for dig, fordi vi måske kan stille dig kontrolspørgsmål.

    Du kan kun få hjælp til dit eget NemID, og du kan kun få NemID, hvis du selv kan bruge det.

    Læs mere på nemid.nu

    NemID til foreninger

    Hvis din forening har et CVR-nummer, skal I have en digital postkasse. Hvis I får tilskud, skal I også have en NemKonto.

    Vi har oplevet, at specielt NemID til foreningen kan være svær at styre, da det ikke er kassererens personlige NemID, der skal bruges. Kassereren, eller hvem der nu har adgang på vegne af foreningen, skal have en medarbejdersignatur tilknyttet foreningens CVR-nummer.

    Din forening kan have flere medarbejdersignaturer. De første tre er gratis. I skal have en administrator af medarbejdersignaturerne, det er fx den første kasserer eller formand, der oprettede en medarbejdersignatur. Hvis I skifter ud i bestyrelsen, så administratoren ikke længere er aktiv, skal I huske at oprette en ny medarbejdersignatur og overføre rettighederne til den nye administrator, mens I stadig har kontakt til den gamle administrator.

    Vi udsteder ikke medarbejdersignaturer, og kan ikke hjælpe jer med at oprette eller ændre i medarbejdersignaturerne, men der er god hjælp at hente på disse sider:

    Nets vejledninger om oprettelse af medarbejdersignatur og ændring af administrator (support kan koste 250 kr.)

    Hjælp til bestilling af NemID medarbejdersignatur (når foreningen allerede har en administrator)

    Ny administrator, hvis man ikke længere har kontakt til den tidligere administrator (bemærk, at foreningens adresse skal være opdateret på foreningens CVR-nummer først - se andet link)

    Foreningens digitale postkasse (husk at opsætte mail og mobilnummer så du får besked, når der kommer ny post)

    Opdatering og ændring af adresse m.m. i registreringen af foreningens CVR-nummer (skal opdateres mindst hvert 3. år)

    Oprette og ændre NemKonto, den konto Kommunen udbetaler tilskud til (I kan også få hjælp i foreningens bank)

    Har du virksomhed, med udenlandske medarbejdere?

    Ønsker du at få lavet NemID til dine medarbejdere, kan du med fordel bestille tid til at få udstedt NemID til dine udenlandske medarbejdere, hvis der skal udstedes til flere på en gang.

    Kontakt Næstved Bibliotek og Borgerservice på telefon: 5588 4000, for at bestille tid.