Gå til hovedindhold

Digital post lukker kortvarigt - sådan kommer du i kontakt med kommunen

Fra på fredag d. 18. marts 2022 kl. 17 til mandag D. 21. marts 2022 kl. 9 er det ikke muligt at modtage eller sende digital post til Næstved Kommune eller andre offentlige myndigheder.

Indhold

    Hvad skal jeg gøre, hvis jeg skal sende noget til kommunen?

    Har du akut brug for at sende noget til kommunen i lukke-perioden, kan du benytte naestved@naestved.dk.

    Hvad skal jeg gøre, hvis jeg venter på et vigtigt svar?

    Vi har ikke i perioden mulighed for at sende svar på sikker mail eller i e-Boks. Det gælder også kvitteringer. Det betyder, at hvis du fx søger om ydelser på borger.dk fra kommunen, så vil din kvittering for ansøgningen blive tilsendt dig nogle dage forsinket. Men kommunen har modtaget din ansøgning, den ligger i venteposition og behandles hurtigst mulig fra mandag morgen.

    Hvorfor lukker digital post kortvarigt

    Digitaliseringsstyrelsen flytter al offentlig post over på en ny platform – en ny Digital Post. Den går i luften 21. marts kl.9. Med den nye løsning har du fortsat kun én postkasse fra det offentlige, men du vil kunne tilgå den fra flere nye platforme: borger.dk, Virk, den nye Digital Post-app samt e-Boks og mit.dk.

    Du kan dog fortsat logge ind og læse din gamle digitale post fra kommunen og øvrige myndighederne samt modtage ny post fra private virksomheder, som sender post til e-Boks.

    Kontakt

    Center for Koncernservice

    Telefon: 5588 5588

    Send digital post (kræver nemid)