Kommunen får nye telefontider
Fra 1. oktober ændrer vi, hvornår du kan kontakte Næstved Kommune telefonisk.
Som borger kan du altid kontakte Næstved Kommune telefonisk via kontaktcentret på tlf. 5588 5588. Her sidder vores medarbejdere klar til at besvare spørgsmål og hjælpe dig bedst muligt. Her på naestved.dk kan du også få svar på mange spørgsmål, booke møder og lave digitale ansøgninger til blandt andet pas.
Du kan kontakte kontaktcentret på disse nye tidspunkter:
Mandag-onsdag: kl. 9-13
Torsdag: kl. 9-17
Fredag: kl. 9-13
Kræver din henvendelse en faglig vurdering af en medarbejder, kan kontaktcentret stille dit opkald videre til en relevant medarbejder i kommunen.
Særligt for nogle opkald:
Hvis dit opkald kræver en faglig vurdering indenfor beskæftigelse, ejendomme, sundhed, ældre, handicap og psykiatri, kan kontaktcentret viderestille dit opkald i disse tidsrum:
Mandag-onsdag: kl. 9-11
Torsdag: kl. 9-11 og 15-16
Fredag: kl. 9-11
Ingen regel uden undtagelse. På dage hvor der udbetales ydelser, er der ekstra mange, der har brug for at komme i kontakt med kommunen. Vi udvider derfor telefontiden på disse dage og dagen efter, så de matcher kontaktcentrets åbningstid.
Ringer tilbage indenfor to arbejdsdage
Hvis den medarbejder, der kan hjælpe dig med et svar, ikke er til stede eller optaget af andre opkald, vil vedkommende ringe tilbage indenfor to arbejdsdage.
Kommunen har altid åbent digitalt
Har du spørgsmål til os udenfor kommunens telefontider, behøver du ikke gå forgæves. Mange svar kan du finde her på naestved.dk, som har åbent døgnet rundt.