NemKonto
Få det fulde overblik over din NemKonto, og se hvordan den fungerer og hvordan du evt. ændrer den. Få også svar på de mest almindelige spørgsmål om NemKonto.

Den offentlige myndighed har pligt til at udbetale dine penge og hjælpe dig med en løsning. Derfor har kommunen en aftale med Danske Bank om, at borgere i Næstved Kommune kan få oprettet en NemKonto i Danske Bank.
En udbetaling foregår ved, at kommunen anfører modtagerens cpr-nummer (hvis der er tale om en person) eller cvr-nummer (hvis der er tale om en virksomhed). NemKonto-systemet kobler sig derefter automatisk op mod modtagerens kontonummer. Udbetalingsordren sendes derefter videre til kommunens pengeinstitut, der så overfører pengene til borgerens eller virksomhedens konto.
Ønsker du at anvende en anden bankkonto end din nuværende NemKonto, f.eks. hvis du får en ny bankkonto, skal du blot henvende dig i din bank eller gå ind på www.nemkonto.dk og rette dine oplysninger.

Ring til os
Har du spørgsmål eller brug for hjælp? Hos kontaktcentret kan vi svare på det meste eller stille videre til fagmedarbejdere. Du kan også få hjælp til selvbetjening.
Vores talerobot KIRI er på arbejde hele døgnet og kan give dig svar på de mest stillede spørgsmål.