Gå til hovedindhold

Vejledning om

Datapolitik for sociale medier

Denne datapolitik for sociale medier gælder for Næstved Kommune og Meta Platforms Ireland Ltd.’s behandling af de personoplysninger, som du efterlader og/eller afgiver, når du besøger Næstved Kommunes sociale medier.

Strakte arme, der holder et like-symbol fra Facebook

Forsikring

Politik og udvikling

Er du kommet til skade ved fx fald eller uheld på kommunens arealer, veje, fortove eller pladser? Hvis du mener at kommunen er ansvarlig for en skade, kan du anmelde det her på siden.

Person som skriver notater

TV-overvågning hos Næstved Kommune

Politik og udvikling
Databeskyttelse

Næstved Kommune foretager tv-overvågning af flere kommunale bygninger og områder. Ved ophold på disse, kan du blive optaget af kommunens tv-overvågning. Hvis du færdes i overvågede områder, så er optagelserne af dig personoplysninger og vi behandler dem efter databeskyttelsesloven. På denne side kan du blive klogere på personoplysninger i forhold til tv-overvågning, hvad de bruges til, hvem de videregives til og hvor længe de opbevares.

Whistleblowerordning

Næstved Kommune opfordrer alle nuværende og tidligere medarbejdere, leverandører og samarbejdspartnere til at benytte whistleblowerordningen, hvis man oplever forhold i kommunen, som er ulovlige eller udtryk for alvorlige uregelmæssigheder. Det kan være dokumentfalsk, hacking, bedrageri eller anden overtrædelse af lovgivning.

illustration af person med fløjte der peger.

Borgerrådgiveren

Borgerrådgivning

Borgerrådgiveren er et gratis og uvildigt tilbud til alle borgere og virksomheder i Næstved Kommune. Borgerrådgiveren er uafhængig af kommunens forvaltning og refererer direkte til Næstved Byråd. Hos borgerrådgiveren kan du få hjælp og rådgivning, hvis du har en klage over sagsbehandling eller en sag, du vil have afklaret.

Portræt af borgerrådgiver Birgitte Vallø

Sagsbehandlingstider

Administration

Som borger har du krav på en hurtig og effektiv sagsbehandling, når kommunen skal behandle sager og træffe afgørelser i forhold til dig. Næstved Kommune besvarer alle henvendelser i løbet af 15 arbejdsdage. Hvis vi ikke kan afgøre sagen i løbet af 15 arbejdsdage, modtager du en besked om, hvor lang tid det vil tage. Der er sagstyper, som er undtaget fra reglen om 15 arbejdsdage. Du kan på denne side få overblik over fastsatte sagsbehandlingstider indenfor forskellige områder.