Gå til hovedindhold

Vejledning om

Datapolitik for sociale medier

28. apr 2022

Denne datapolitik for sociale medier gælder for Næstved Kommune og Meta Platforms Ireland Ltd.’s behandling af de personoplysninger, som du efterlader og/eller afgiver, når du besøger Næstved Kommunes sociale medier.

Strakte arme, der holder et like-symbol fra Facebook

Forsikring

14. mar 2022

Politik og udvikling

Er du kommet til skade ved fx fald eller uheld på kommunens arealer, veje, fortove eller pladser? Hvis du mener at kommunen er ansvarlig for en skade, kan du anmelde det her på siden.

Person som skriver notater

TV-overvågning hos Næstved Kommune

30. nov 2021

Politik og udvikling

Næstved Kommune foretager tv-overvågning af flere kommunale bygninger og områder. Ved ophold på disse, kan du blive optaget af kommunens tv-overvågning. Hvis du færdes i overvågede områder, så er optagelserne af dig personoplysninger og vi behandler dem efter databeskyttelsesloven. På denne side kan du blive klogere på personoplysninger i forhold til tv-overvågning, hvad de bruges til, hvem de videregives til og hvor længe de opbevares.

Whistleblowerordning

19. nov 2021

Næstved Kommune opfordrer alle nuværende og tidligere medarbejdere, leverandører og samarbejdspartnere til at benytte whistleblower-ordningen, hvis man oplever forhold i kommunen, som er ulovlige eller udtryk for alvorlige uregelmæssigheder. Det kan være dokumentfalsk, hacking, bedrageri eller anden overtrædelse af lovgivning.

illustration af person med fløjte der peger.

Borgerrådgiveren

01. jul 2021

Borgerrådgivning

Borgerrådgiveren er et gratis og uvildigt tilbud til alle borgere og virksomheder i Næstved Kommune. Borgerrådgiveren er uafhængig af kommunens forvaltning og refererer direkte til Næstved Byråd. Hos borgerrådgiveren kan du få hjælp og rådgivning, hvis du har en klage over sagsbehandling eller en sag, du vil have afklaret.

Person som skriver notater

Afgørelsesfrister

14. apr 2020

Administration

Næstved Kommune skal behandle spørgsmål om hjælp så hurtigt som muligt for at afgøre, om der er ret til hjælp og i så fald hvilken. Kommunen besvarer alle henvendelser i løbet af 15 arbejdsdage. Hvis vi ikke kan afgøre sagen i løbet af 15 arbejdsdage, modtager du en besked om, hvor lang tid det vil tage. Undtagelserne fra denne regel finder du under det aktuelle emne på denne side.

Blomstergården opført i 2019

Kontakt og åbningstider

25. mar 2020

Skal du i kontakt med Næstved Kommune? Vi har samlet kontaktoplysninger og åbningstider til kommunen samt andre vigtige akutnumre til dig.

Billed fra Fuglebjerg

Cookiepolitik

25. mar 2020

Databeskyttelse

Næstved Kommune indsamler oplysninger om dine besøg med cookies for at forbedre brugeroplevelsen og for at få nogle funktioner til at virke fx at vi kan vise interaktive kort – men vi vil aldrig prøve at sælge dig noget.

Mand der taster på et tastatur

Databeskyttelse

29. jan 2020

Databeskyttelse

Næstved Kommune har stort fokus på at beskytte data om borgere, virksomheder, ansatte og samarbejdspartnere.

Mand der taster på et tastatur

Abonnement

Tilmeld dig som abonnent på informationer på Næstved.dk. Politiske dagsordner og referater kræver særskilt tilmelding. Næstved Kommunen sender dagens opdateringer ud hver dag kl. 17.

Aviser