Borgerrådgivningen

Har du problemer med sagsbehandlingen i kommunen?

04. mar 2020

Indhold

    Velkommen til Borgerrådgivningen.

    Her kan du læse hvad Borgerrådgivningen kan gøre for dig. Du kan finde oplysninger om, hvordan du kommer i kontakt med Borgerrådgivningen, og hvad du skal gøre inden du kontakter Borgerrådgivningen.

    Kontakt først det ansvarlige center

    Inden du kontakter Borgerrådgivningen er det vigtigt, at du først tager kontakt til det center, som kender din sag eller problem.

    Du kan kontakte centrene på:

    Kontakt bagefter Borgerrådgivningen

    Hvis det ikke lykkes dig at få løst dit problem eller få svar på dine spørgsmål når du har kontaktet det ansvarlige center, kan du kontakte Borgerrådgivningen. Det kan for eksempel være, at:

    • du har svært ved at komme i forbindelse med den rigtige sagsbehandler
    • du oplever ikke at bliver hørt
    • du bliver kastet rundt i systemet uden at komme nogen vegne
    Hvad kan Borgerrådgivningen hjælpe med?

    Borgerrådgivningen kan hjælpe dig med at få:

    • skabt kontakt til det rigtige center/team i kommunen
    • ryddet eventuelle misforståelser af vejen
    • svare på hvorfor din sag tager så lang tid
    • bragt din en sag ”tilbage på sporet”
    Hvad kan Borgerrådgivningen ikke hjælpe med?

    Borgerrådgivningen kan ikke:

    • overtage sagsbehandlingen
    • optræde som "din advokat"
    • beslutte hvad din sag skal ende med
    • skrive klager for dig

    Borgerrådgivningen kan ikke hjælpe dig med sager/problemer, som er opstået for mere end ét år siden.

    Hvordan kommer jeg i kontakt med borgerrådgivningen?

    Du kan skrive et brev til Borgerrådgivningen og sende det til:

    Næstved Kommune
    Borgerrådgivningen
    Rådmandshaven 20
    4700 Næstved.

    Du kan sende digital post via Borgerrådgivningen (kræver NemID)

    Kontakt til Borgerrådgivningens sekretariat:
    Mandag - onsdag kl. 10-14
    Torsdag kl. 10-16
    Fredag lukket
    Telefon: 5588 5588

    Borgerraadgiver@naestved.dk

    Du kan møde op personligt, men kun efter forudgående aftale.

    Kontakt

    Næstved Kommune

    Brug almindelig mail til generelle spørgsmål og digital post om personlige sager

    Telefon 5588 5588

    E-mail naestved@naestved.dk

    Send digital post til Næstved Kommune (kræver NemID)