Borgerrådgivningen

Har du problemer med sagsbehandlingen i kommunen?

04. mar 2020

Velkommen til Borgerrådgivningen.

Her kan du læse hvad Borgerrådgivningen kan gøre for dig. Du kan finde oplysninger om, hvordan du kommer i kontakt med Borgerrådgivningen, og hvad du skal gøre inden du kontakter Borgerrådgivningen.

Kontakt først det ansvarlige center

Inden du kontakter Borgerrådgivningen er det vigtigt, at du først tager kontakt til det center, som kender din sag eller problem.

Du kan kontakte centrene på:

Kontakt bagefter Borgerrådgivningen

Hvis det ikke lykkes dig at få løst dit problem eller få svar på dine spørgsmål når du har kontaktet det ansvarlige center, kan du kontakte Borgerrådgivningen. Det kan for eksempel være, at:

  • du har svært ved at komme i forbindelse med den rigtige sagsbehandler
  • du oplever ikke at bliver hørt
  • du bliver kastet rundt i systemet uden at komme nogen vegne

Hvad kan Borgerrådgivningen hjælpe med?

Borgerrådgivningen kan hjælpe dig med at få:

  • skabt kontakt til det rigtige center/team i kommunen
  • ryddet eventuelle misforståelser af vejen
  • svare på hvorfor din sag tager så lang tid
  • bragt din en sag ”tilbage på sporet”

Hvad kan Borgerrådgivningen ikke hjælpe med?

Borgerrådgivningen kan ikke:

  • overtage sagsbehandlingen
  • optræde som "din advokat"
  • beslutte hvad din sag skal ende med
  • skrive klager for dig

Borgerrådgivningen kan ikke hjælpe dig med sager/problemer, som er opstået for mere end ét år siden.

Hvordan kommer jeg i kontakt med borgerrådgivningen?

Du kan skrive et brev til Borgerrådgivningen og sende det til:

Næstved Kommune
Borgerrådgivningen
Rådmandshaven 20
4700 Næstved.

Du kan sende digital post via Borgerrådgivningen (kræver NemID)

Kontakt til Borgerrådgivningens sekretariat:
Mandag - onsdag kl. 10-14
Torsdag kl. 10-16
Fredag lukket
Telefon: 5588 5588

Borgerraadgiver@naestved.dk

Du kan møde op personligt, men kun efter forudgående aftale.

Kontakt

Næstved Kommune

Brug almindelig mail til generelle spørgsmål og digital post om personlige sager

Telefon: 5588 5588

E-mail: naestved@naestved.dk

Send digital post til Næstved Kommune (kræver NemID)