Første spadestik til nyt boligområde i Glumsø

Snart kan man slå sig ned i en nybygget bolig tæt på Glumsø Sø. På onsdag den 11. oktober tager borgmester Carsten Rasmusen første spadestik til et helt nyt boligområde.

06. okt. 2023

Indhold

Klar – parat – GRAV!

På onsdag den 11. oktober kl. 11 tager borgmester Carsten Rasmussen første spadestik til et helt nyt boligområde lige ud til Glumsø Sø.

Dermed begynder byggemodningen af det nye boligområde på 12 hektar. Området ligger på Fabriksvej, som frem til 2007 husede Glumsø Spånpladefabrik.

Fabrikken er væk, og de to nye veje i området er blevet døbt Møllekrogen og Møllesvinget, fordi der tidligere har ligget en mølle i området.

I midten af 2024 vil der være anlagt nye veje og stier, og grundene vil være klar til at bygge på.

Parcelhuse, rækkehuse og almene boliger

Dermed kan borgere i og udenfor Næstved Kommune købe en byggegrund og opføre drømmehuset tæt på Glumsø Sø. Der bliver udbudt 14 parcelhusgrunde, der hver er ca. 700-800 kvadratmeter.

Hvis man foretrækker at bo i rækkehus eller almen bolig, bliver der også mulighed for det. Boligselskabet Sjælland har planlagt at opføre omkring 40 almene boliger i området. Herudover bliver fem andre storparceller sat til salg, hvor der vil være mulighed for at bygge såvel rækkehuse som etageboliger.

Festdag i Glumsø

Borgmester Carsten Rasmussen er glad for, at vi nu kan gå i gang med byggemodningen:

- Onsdag bliver en festdag – ikke kun for Glumsø, men for hele Næstved Kommune. Det er fantastisk, at vi kan give vores borgere mulighed for at slå sig ned i spritnye boliger midt i enestående natur, siger Carsten Rasmussen og sender samtidig en stor tak til Glumsø Lokalråd:

- Vi har haft en god dialog og et tæt samarbejde. Glumsø Lokalråd har bidraget med mange gode idéer til lokalplanen, og de har fortjent en stor tak. Det glæder mig, at der både bliver mulighed for at eje og bo til leje. På den både får vi en god blanding af boligtyper.

Så hurtigt kommer du frem

Det nye boligområde i Glumsø ligger tæt på meget af det, som man har brug for i sin hverdag.

Udover direkte adgang til Glumsø Sø og den 4 km lange vandrerute Hjertestien er der under 400 meter til Børnehaven Haletudsen.

Vuggestue, skole, handlemuligheder, kulturtilbuddet Rejseladen, Glumsø Bio, bibliotek og station ligger få minutter væk.

Fra spånpladefabrik til attraktive boliger

Alle er velkomne til første spadestik på det nye byudviklingsprojekt på Fabriksvej i Glumsø, som finder sted onsdag den 11. oktober 2023 kl. 11.00.

Der vil være korte taler fra borgmester Carsten Rasmussen og Glumsø Lokalråd.

Området ligger på det areal, der tidligere er blevet omtalt som ”Spånpladegrunden”, fordi Glumsø Spånpladefabrik har haft til huse på grunden.

Se lokalplanen her.

Læs mere om projektet her.